2º Primaria – Primary 2

ACTIVIDADES ONLINE DEL LIBRO DE TEXTO

oxford

El material “Rooftops” del área de Inglés ofrece contenido digital para usar en casa (juegos, canciones y actividades). Para acceder a él, …

  1. Pica sobre siguiente enlace: Oxford Plus
  2. Regístrate o inicia sesión con los siguientes datos
    • recursosdigitales@gmail.com
    • curso1617
  3. Pica sobre Oxford Online Learning Zone
  4. Pica el icono verde “Oxford Rooftops clic to start” y elige tu curso

 

SONGS

Mira las SONGS / CANCIONES que hemos seleccionado para ti. (Puedes acceder a ellas “picando” sobre “SONGS/CANCIONES” o a través de “Recursos”)

VARIAS UNIDADES

  1. Diccionario audiovisual con zona de juegos

RECURSOS RELACIONADOS CON LAS UNIDADES

STARTER UNIT

VOCABULARIO Y ESTRUCTURAS:

Numbers 11–20
chair(s), desk(s), jumper(s),pencil case(s), ruler(s)
cold, hot, rainy, snowy, sunny,windy
autumn, spring, summer, winter

A) ACTIVIDADES INTERACTIVAS:

  1. Let´s practice Numbers: 1 – 20
  2. Listening Memory Game: Numbers 10 to 20
  3. Song: The number rock
  4. Let´s practice: The weather
  5. Listening memory game: The weather
  6. Song : How´s the weather ?
  7. Song: The sun comes up
  8. Song: Rain, rain, go away !

UNIT 1

A) VOCABULARIO Y ESTRUCTURAS

  1. Room, bedroom, bathroom, kitchen, living room.
  2. Table, chair, door, bath, bed.
  3. On, in, behind.
  4. Cut, fold, knock, jump, fly, stand up, sit down, wave and hands up, hands down, turn, peep, and open.
  5. Where are you?      Where’s Bobby?
  6. What’s that?
  7. How are you?      Fine, thank you.
  8. Is he in the kitchen?        

B) ACTIVIDADES INTERACTIVAS:

  1. UNIDAD 6 de los Recursos editorial Macmillan
  2. Song: How are you ? happy, sad, hungry, thirsty
  3. Song: Rock Star Kids: How are you ?
  4. Match

UNIT 2

catch, climb, draw, hop, play football, read, ride a bike, write
bike shed, classroom, gym,playground, toilets
He / She can (catch).
He’s / She’s in the(classroom).
He / She isn’t in the (gym).
B) ACTIVIDADES INTERACTIVAS:
  1. Match 2

UNIT 3

A) VOCABULARIO Y ESTRUCTURAS:
road, rock, tree
deer, fox, hedgehog, owl, spider
Can you see a (river)?Yes, I can. / No, I can’t.
It’s behind / in front of /next to the (rock)
B) ACTIVIDADES INTERACTIVAS:
  1. Learn
  2. Match
  3. Write
  4. Listen and write
  5. Translate

UNIT 4

A) VOCABULARIO Y ESTRUCTURAS:
blond hair, brown eyes, darkhair, eyebrows, freckles, glasses,
long hair, short hair
boots, coat, jeans, scarf, shorts
He’s / She’s got (short hair).
He’s / She’s wearing(a scarf)

B) ACTIVIDADES INTERACTIVAS:

  1. Spin off: Animals, colours, clothes, numbers
  2. Listening Memory Game: Colours and clothes
  3. UNIDAD 4 del método Find out 2
  4. Let´s learn : Body Parts
  5. Listening Memory Game: Body Parts
  6. Body parts
  7. Song: Head, shoulders, knees and toes
  8. Song: I put my finger in front
  9. Song: My whole body can move
  10. Song: Hey Baby let´s Rock & Roll
  11. Song: Put your finger in the air

UNIT 5

A) VOCABULARIO Y ESTRUCTURAS:

bee, chicken, cow, donkey, duck,goat, pig, sheep
ears, feathers, feet, teeth, wings
There’s a (cow).
There are (3 cows).
It’s got (ears).
It hasn’t got (a beak)

B) ACTIVIDADES INTERACTIVAS:

  1. Match
  2. Farm animals: Drag and drop the words into the boxes to label.
  3. Listening Memory Game: Farm animals
  4. Song: Old McDonald had a Farm-Kids Song
  5. Listen and click: Farm animals

UNIT 6

A) VOCABULARIO Y ESTRUCTURAS:

juice, lemonade, milk, pasta,pizza, popcorn, salad, soup
acting, dressing up, makingposters, painting, playing music
What are you eating /drinking?
I’m eating (pizza).
I’m drinking (juice).
I like (acting).
I don’t like (painting).

B) ACTIVIDADES INTERACTIVAS:

  1. Match
  2. Match II
  3. Listening Memory Game: Food

HALLOWEEN

Puedes encontrar múltiples recursos en este blog, en las páginas:

  1. Songs
  2. Festivals ans special days

CHRISTMAS

Puedes encontrar múltiples recursos en este blog, en las páginas:

  1. Songs
  2. Festivals ans special days

EASTER

Puedes encontrar múltiples recursos en este blog, en las páginas:

  1. Songs
  2. Festivals ans special days

email12

  1. Maravillosa página, me ayuda con mis alumnos

  1. Pingback: English Resources «

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: