5º Primaria – Primary 5

AROUND THE WORLD

Vocabulary:

Brazil, China, Colombia, France, Italy, Mexico, Russia, Spain, the United Kingdom, the United States

Grammar

  • Where are you from? I’m from (the United States).
  • Is he from (France)? Yes, he is. / No, he isn’t.
  • 1st, 2nd, 3rd … 10th.
  • When were you born? I was born on the (24th of April, 2008).

Actividades interactivas:

 

VARIAS UNIDADES

  1. Spin off: Subjects, supplies, rooms, actions
  2. Time maze: Un equipo se pone en fila delante de la pizarra y va participando por orden. Acabado el juego, juega el siguiente equipo
  3. Spin off
  4. Diccionario audiovisual con zona de juegos

UNIT 1: FAMILY AND FRIENDS

Vocabulario y estructuras:

  1. long, short, small, big, curly, straight, glasses.               
  2. Polite, rude, tidy, untidy, on  time, late.          
  3. Lovely, hairdressers, uniform, cardigan, cap, UK, Ecuador, Japan, Italy.
  4. I’ve got (short curly hair), I haven’t got…, 
  5. He’s/She’s wearing….,   He/She isn’t wearing…

Funciones del lenguaje

  1. Describirse uno mismo y a la gente.
  2. Expresar lo que uno tiene.
  3. Expresar normas.

Actividades interactivas:

  1. Descripción personas: Después de leer y escuchar el vocabulario, realiza las actividades propuestas
  2. Crossword
  3. Story multiple choice
  4. Familia: Después de leer y escuchar el vocabulario, realiza las actividades propuestas
  5. About me: Listening memory game
  6. Cumpleaños y edad: Listening memory game

Actividades interactivas grupo:

  1. Stories: Ferdinand’s hair
  2. Tongue twisters: My sister Susi…
  3. Songs: My family

UNIT 2: HEALTHY EATING

Vocabulario y estructuras:

  1. carrots, pineapple, broccoli, beans, potatoes, peas, onions, plums.
  2. Fruit, smoothie, wash, peel, cut, put, pour, mix, drink, recipe, vegetables, meat, fish, oil, fats, cereals, healthy
  3. Do you like…?, Yes, I don. No, I don’t.
  4. I love/hate/like/don’t like…
  5. How about…?

 Funciones del lenguaje

  1. Saludar y despedirse
  2. Hacer y responder a preguntas sobre los gustos alimenticios
  3. Expresar gustos y preferencias.

Actividades interactivas:

  1. Drag and drop : Food
  2. Crossword
  3. Healthy eating: Story multiple choice
  4. Food: Después de leer y escuchar el vocabulario, realiza las actividades propuestas
  5. Vegetables 2: Escucha, repasa y amplía tu vocabulario

Actividades interactivas grupo:

  1. Stories: Chicken soup
  2. Tongue twisters: Do you like … ?
  3. Songs: 5 a day,

UNIT 3 : MY CITY

Vocabulario y estructuras:

  1. Art gallery, bowling alley, ice rink, sports centre, shopping centre, restaurant, football stadium, Internet café.
  2. Traffic lights, zebra crossing, text message, cycle helmet, reflective vest, lights.
  3. Robbery, security guard, robber, map,
  4. Metal, glass, brick, ice, fantastic, unique, stone, building.
  5. There is a (painting). There isn’t a…, There are…, There aren’t any…
  6. Go… straight on/past/through, Turn left/right,  Cross the road.

 Funciones del lenguaje

  1. Hablar sobre lo que se hace el fin de semana.
  2. Expresar lo que hay o no hay al describir una ciudad.
  3. Indicar dirección para ir a un lugar.

Actividades interactivas:

  1. Crossword
  2. My city Story multiple choice
  3. Around town: Se trabaja el vocabulario relacionado con los lugares que forman parte de una ciudad.
  4. Town : Miniunidad didáctica que trabaja el vocabulario referente a los edificios de una ciudad y las preposiciones.
  5. Places around the town: Dictado con el vocabulario de las partes de la ciudad. Escucha las frases y escríbelas usando el teclado de tu ordenador o pulsando los botones del juego. Cuando termines de escribir, pulsa en ENTER o en SKIP, si no estás seguro (te saltará a la siguiente palabra). Debes escribir el artículo THE (el, la) delante de la palabra de lugar, para que te la dé como correcta.

Actividades interactivas grupo:

  1. Stories: The Robbery
  2. Tongue twisters: Cafe
  3. Songs: Our week

UNIT 4 : SPORTS AND HOBBIES

Vocabulario y estructuras:

  1. Playing handball, doing aerobics, doing gymnastics, kitesurfing, bowling, snowboarding, doing judo, playing volleyball.
  2. Mountain bike, kite and kiteboard, MP3 player, digital camera, pets, DVDs
  3. Eat, drink, sleep, brush your teeth, go to bed, walk, take.
  4. I’m (playing football), He’s/She’s (kitesurfing), They’re (playing volleyball)
  5. Is he/she (swimming)?, Yes, he/she is. No, he/she isn’t, he/She isn’t (swimming).

 Funciones del lenguaje

  1. Expresar gustos en relación con los deportes
  2. Hablar sobre hábitos saludables

Actividades interactivas:

  1. Picture crossword
  2. Story multiple choice: Sports and hobbies
  3. True or false?
  4. Choose the correct option
  5. Click and drag the words to complete the sentences
  6. Write the missing words

Actividades interactivas grupo:

  1. Stories: The Film Star
  2. Tongue twisters: Bowling
  3. Songs: I like sports

UNIT 5: MY COUNTRY

Vocabulario y estructuras:

  1. beach, island, jungle, lake, mountains, ocean, river, waterfall
  2. Months of the year.
  3. Go on holiday, tidal wave, tsunami, safe, bravery, clever, proud.
  4. The Pacific/Atlantic/Arctic/Southern/Indian Ocean, continents, North America, South America, Africa, Asia, Australia, Antarctica, Europe.
  5. Verb “to be”: I’m.., You’re…, It’s…, He’s/She’s…, We’re…, They’re…
  6. My favourite food was pizza, My favourite toys were a scooter and bike.

 Funciones del lenguaje:

  1. Indicar donde van y que hacen de vacaciones
  2. Expresar preferencias en presente y en pasado

Actividades interactivas:

  1.  My country
  2. Months: Después de leer y escuchar el vocabulario, realiza las actividades propuestas
  3. Picture crossword
  4. Natural Disasters : Después de leer y escuchar el vocabulario, realiza las actividades propuestas
  5. Continents and Oceans : Después de leer y escuchar el vocabulario, realiza las actividades propuestas
  6. Actividades de la UNIDAD 3 de Find Out

Actividades interactivas grupo:

  1. Stories: Tilly and the tsunami
  2. Tongue twisters: Where …
  3. Songs: My holiday

UNIT 6 : ANIMALS

Vocabulario y estructuras:

  1. Cheetah, koala, rhino, hippo, gorilla, spider, kangaroo, panda
  2. Bigger, smaller, slower, faster, heavier, lighter.
  3. Extinct, tall, long, woolly, mammoth, Indian elephant, great white shark, megalodon, emperor, fairies, dragon
  4. I watched (television),  He played (a computer game),
  5. Visited, walked, watched, played, liked (pasado simple de los verbos regulares).

 Funciones del lenguaje:

  1. Hablar de los animales favoritos de cada uno.
  2. Expresar pasado

Actividades interactivas:

  1. Picture crossword
  2. Story multiple choice: Animals
  3. Actividades de la UNIDAD 2 de Find Out
  4. ACTIVIDAD DE AMPLIACIÓN: The Mosquito : Un interesante vídeo de National Geographic sobre el animal favorito de nadie, el mosquito, para practicar la comprensión auditiva, y un texto sobre cómo evitar los picotazos de mosquitos, para leer.
  5. ACTIVIDAD DE AMPLIACIÓN: Giant Pandas : Un cuento popular sobre cómo los pandas adquieren su color y un interesante vídeo sobre pandas gigantes salvajes, para desarrollar destrezas de lectura y comprensión auditiva.
  6. ACTIVIDAD DE AMPLIACIÓN: Koalas : Comprensión auditiva y lectora sobre koalas.

Actividades interactivas grupo:

  1. Stories: The Four Dragons
  2. Tongue twisters: a hippo
  3. Songs: Animal rock

HALLOWEEN:

Vocabulario y estructuras:

  1. Monster, vampire, ghost, witch, wizard, cat, pumpkin, apple
  2. dress up, make, play, use
  3. We dress up (as monsters)
  4. He did…
  5. It was…

 Actividades interactivas:

  1. Después de leer y escuchar el vocabulario, realiza las actividades propuestas

CHRISTMAS:

Vocabulario y estructuras:

  1. Christmas, Christmas Day, Christmas Eve, Christmas tree, present, Santa Claus, star, stocking, decorations, snowflake, candle, roast turkey
  2. open, cook, make, cut up, eat, play
  3. We have (Christmas lunch)
  4. I’ve got…
  5. I love…

Actividades interactivas:

PEACE DAY:

Vocabulario y estructuras:

  1. Peace, respect, friendship, diversity,dove, make, draw, write, stick, use, cut, fold, test

Actividades interactivas:

Deja un comentario